جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

امیر حاج‌رضایی: ساعت هشت و بیست دقیقه روز پنجشنبه از طریق تلفن همراهم پیامکی آمدکه وقتی بازش کردم حیرت‌زده شدم؛ آنقدر حیرت‌زده که تا دقایقی از درکش عاجز بودم.

امیر حاج‌رضایی

درگذشت هادي نوروزي كاپيتان خوش اخلاق پرسپوليس را از هر منظري كه تحليل كنيم در نهايت به تراژدي دردناكي مي‌رسيم. مرگ در 30 سالگي براي ورزشكاري سالم كه در اوج دوران حرفه‌اي‌اش به سر مي‌برد و پس از سال‌‌ها تازه داشت به آنچه بخشي از استحقاقش بود مي‌رسيد، بسيار دردناك است. هنوز خاطره گل فوق‌العاده زيبايي كه در ابتداي فصل زد پيش چشمانمان است و حقيقتش هنوز در شوك از دست‌دادن‌ هادي نوروزي به سر مي‌بريم.

جامعه فوتبال ايران در شوك اين اتفاق تلخ به سر مي‌برد و اگر بگويم جامعه ايران از مرگ هادي تكان خورده اغراق نكرده‌ام.
فوتبال به صورت كلي ورزش سختي است ولي در ايران  به مراتب سخت‌تر از ديگر نقاط جهان است.ما كنار بازيكنان و كادر فني نيستيم و تصور دقيق و درستي از فشارها و استرس‌هايي كه به ورزشكاران وارد مي‌شود نداريم. جداي از استرس‌هايي كه جزو طبيعت فوتبال هستند، انواع و اقسام فشارهاي عاطفي و اقتصادي وجود دارند كه چون ما در خلوت بازيكنان نيستيم از آنها اطلاع نداريم.

استدعايم از رسانه‌ها اين است كه پيرامون اين مرگ دردناك و اسف‌انگيز دنبال مسائل حاشيه‌اي نروند. متأسفم كه عده‌اي حتي در مواجهه با چنين فاجعه‌اي هم دنبال سود‌جويي هستند.چند ساعت بعد از انتشار خبر مرگ‌ هادي، پيامكي برايم آمد كه اگر مي‌خواهيد از جزئيات و علت درگذشت كاپيتان پرسپوليس مطلع شويد به فلان شماره پيامك بزنيد و هزينه هر پيامك هم فلان قدر است.

واقعا چقدر از انسانيت‌ فاصله مي‌گيريم كه از مرگ جوان برومندي كه متولد سال 64 بوده و پرپرشدنش جامعه را دچار غم و اندوه كرده هم سوءاستفاده مي‌كنيم. متأسفم كه براي مراسم تشييع پيكر هادي در ورزشگاه آزادي از هواداران داغدار پول بليت گرفته شده است. اين رفتارها نشان مي‌دهد كه ما چقدر از اخلاق فاصله گرفته‌ايم و ماديات تا چه اندازه بر ارزش‌ها سايه انداخته است.
به هر تقدير، اين روزها جامعه ورزش ايران و هواداران پرشمار فوتبال داغدار مرگ ناگوار كاپيتان محجوب و محبوب پرسپوليس است.

آرزو دارم يك بار فيلمي مستند از آنچه در رختكن تيم‌ها مي‌گذرد ساخته شود. از لحظه‌اي كه بازيكنان و كادر فني وارد ورزشگاه مي‌شوند، به رختكن مي‌روند و آن لحظه‌اي كه از راهرو مي‌گذرند تا وارد زمين شوند. از آنچه بين نيمه مي‌گذرد و آن فشار سنگيني كه بر بازيكنان و كادر فني وارد مي‌شود.

رينوس ميشل سال‌ها پيش حرف درستي زده كه فوتبال جنگ است.ما همواره در پشت جبهه هستيم. يا در قاب تلويزيون فوتبال را تماشا مي‌كنيم يا نهايتاً در استاديوم حضور داريم ولي در پشت جبهه حضور داريم و اين بازيكنان و مربيان هستند كه در خط اول در حال جنگند. درست است كه در ايران گاهي پول‌هاي بي‌موردي در باشگاه‌هاي سطح پايين داده مي‌شود ولي در تيم‌‌هاي پرطرفداري چون پرسپوليس كنار شهرت و محبوبيت و شايد ثروت، فشار خيلي بالاست... فعلاً كه در شوك از دست‌دادن هادي نوروزي به سر مي‌بريم و اميدوارم با فاصله گرفتن از اين حال و هوا،بتوانيم تحليل درست، دقيق و كارشناسانه‌اي از تمام ابعاد اين اتفاق تلخ ارائه دهيم.

  • كارشناس فوتبال، مربي اسبق تيم ملي
کد خبر 309152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha